قیمت مغز پسته اعلا

مغز پسته اعلا از کالاهایی است که می تواند صنعت صادرات غیر نفتی را بسیار رشد دهد. این‌محصول باغی مانند دیگر محصولات، برای اینکه بتواند برای تولیدکننده و دیگر عوامل حاضر در عرصه تولید و فروش ، انگیزه بالایی برای فعالیت ایجاد نماید، نیاز دارد تا قیمتش به صرفه باشد.این به صرفه بودن قیمت برای تولید کننده یعنی اینکه تمام هزینه هایش را از ابتدای کاشت و برداشت و فراوری و.. تامین‌نماید و یک سودی هم در کنار این‌مبلغ برای او تعیین شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

به صرفه بودن قیمت برای خریدار در دو رتبه معنا می شود. اول اینکه در ازای پرداخت هزینه برای خرید ان، نیاز تعریف شده حاصل از مصرف ان محصول تامین و برطرف گردد و در رتبه دوم توان خرید را با توجه به ارزشمندی ان محصول برای خریدار فراهم سازد.با توجه به این حساسیت ها، می بایست قیمت مغز پسته اعلا طوری تنظیم شود که هم عوامل تولید و عرضه و هم خریدار متضرر نگردند.

راه حل اندیشیده شده برای این امر، قیمت‌گذاری توسط کارشناسان اتحادیه خشکبار است.اعلام قیمت مغز پسته اعلا از سوی اتحادیه خشکبار فصل الخطاب برای همه است چرا که این قیمت ‌گذاری بر اساس تمامی پارامترهای موجود در اقتصاد و هزینه های تولید است و سعی شده کاملا منصفانه باشد.

قیمت مغز پسته اعلا

معرفی انواع مغز پسته

معرفی انواع مغز پسته

در معرفی انواع مغز پسته می توان به ارقام متعدد اشاره کرد. علت این تعدد، تفاوت بیشمار ارقام پسته و همچنین روش های تولید مغز پسته است.

۱. مغز پسته بادامی که از پسته های بادامی و کشیده به دست می آید و هدف اصلی آن‌ فروش در بازارهای جهانی و صادرات است.
۲. مغز پسته احمد اقایی، این مغز نیز مانند گروه اول از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و در بازارهای جهانی شهرت بالایی دارد.
۳. مغز پسته‌کله قوچی. این‌مغز به اندازه مغز بادامی بلند و کشیده نیست اما نوع مرغوب محسوب می شود.
۴. مغز پسته فندقی. این نوع مغز جز مغزهای کوتاه قدتر نسبت ارقام فوق می باشد اما طعم لذیذ آن و همچنین حجم و تعداد بیشتر مغزها در هر واحد، جایگاه این رقم را در بازار داخلی و خارجی حفظ نموده است.
۵. مغز پسته کال: شاید سفارشی ترین نوع مغز پسته همین رقم‌ باشد. مغز پسته ای که زودتر از موعد چیده می شود. بر خلاف دیگر انواع دو بار پوست گیری می شود و مهم تر اینکه بسیار رنگ سبز خاصی دارد و از این لحاظ منحصر به فرد است. تقریبا تمام تولید این مغز سبز به بازارهای خارجی روانه می شود.
۶. مغز پسته دندانه: این مغزها قدی تقریبا کمتر از یک سانتی متر را دارند و ویژگی آن ها شکسته بودن شان است‌. البته مناسب بودن قیمتش در کنتر کیفیت بالا، سبب شده تولیدکنندگان صنایع غذایی برای سفارش و خریدش، صف بکشند.

اینها فقط ۶ دسته بندی از انواع مغز پسته بسیار شناخته شده بود. توضیح و معرفی بیشتر انواع دیگر را می توانید در مقالات سایت ما مطالعه و دنبال نمایید.

قیمت مغز پسته اعلا

قیمت مغز پسته اعلا

همانطور که در در دسته بندی بالا اشاره شد، مغز پسته اعلا در بازارهای جهانی کاملا شناخته شده و پرطرفدار می باشد.شاید لوکس بودن و بالا بودن قیمت مغز پسته اعلا از عواملی باشد که سهم معاملات بازارهای جهانی را از این محصول نسبت به بازار داخلی، بیشتر کرده باشد.

برخی از انواع مغز پسته، طبق امار، فقط ده درصد آن در ایران و بازار داخلی به فروش می رسد و مابقی یعنی نود درصد متعلق به بازارهای بین المللی و صادرات است. کوشادانه از برندهایی ست که هم تولید کننده و هم فروشنده انواع مغز پسته های اعلا بوده و در عرصه بازارهای داخلی و خارجی فروش خوبی را تجربه کرده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید سایت ما را مطالعه فرمایید.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید را از کارشناسان ما سوال فرمایید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما