توزیع مغز پسته کله قوچی خندان

مغز پسته کله قوچی یکی از پرطرفدار ترین ارقام پسته در بازار فروش پسته است که با داشتن طعمی خوشمزه و ظاهری درشت و کروی یک آجیل لوکس حساب می شود. پسته کله قوچی خندان به دلیل داشتن مغزی درشت، در صنعت شیرینی پزی و بستنی سازی و تهیه انواع محصولات پسته بسیار کاربرد دارد. پسته کله قوچی از ارقام معروف و تجاری کشور می‌باشد.

بیشترین معروفیت این نوع پسته به دلیل درشتی میوه آن می‌باشد. پسته کله قوچی سرشار از کالری و ویتامین های مختلف است.متخصصین تغذیه مصرف پسته در برنامه غذایی را ضروری دانسته اند. پسته می‎تواند با بالابردن سطح کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد از مسدود شدن مجاری رگ ها جلوگیری کند.این خاصیت پسته باعث می شود که خون به راحتی در بدن گردش کند.

توزیع مغز پسته کله قوچی خندان

اطلاعاتی درباره اطلاعاتی درباره پسته کله قوچی

اطلاعاتی درباره اطلاعاتی درباره پسته کله قوچی

پوست تازه پسته کله قوچی هنگام رسیدن قهوه ای سرخ رنگ است و پوست تازه هنگام رسیدن شکاف می خورد. از انجایی که پسته کله قوچی در دسته پسته های زود گل قرار دارد بیشتر در معرض سرما زدگی ناشی از سرمای دیر رس بهار قرار دارد.محصول پسته کله قوچی از 10 شهریور ماه قابل برداشت است.ابعاد کلی دانه پسته (طول) 13/20 میلیمتر. شمایل دانه پسته کروی و شبیه فندق است. این نوع پسته نسبت به پسته اکبری کشیدگی کمتر و تقریباً گردتر است و از ارقام عمده تجاری می‌باشد.

این پسته به دلیل داشتن وزن بیشتر نسبت به سایر ارقام، انس آن پایین است که باعث می‎شود قیمت آن کمی نسبت به سایر ارقام گران تر باشد. شما می‎توانید از پسته کله قوچی به عنوان یک میان وعده سالم و رژیمی استفاده کنید تا علاوه بر لذت بردن، از خواص بی نظیر این آجیل بهره ببرید. چون این رقم از پسته در رفسنجان و توسط فردی به نام حاج علی شریفی به مردم معرفی شد به این رقم پسته، پسته حاج شریفی نیز می‎گویند. علت اصلی نامگذاری این رقم پسته بزرگی دانه و داشتن سری شبیه به قوچ است. رنگ پوست سخت پسته کله قوچی سفید مایل به کدر است و مغز پسته کله قوچی سرخ تیره شکل است.

شرایط رشد پسته کله قوچی نسبت به سایر ارقام پسته کمی ظریف تر و حساس تر است و اگر به مقدار لازم به آن آب و مواد مغذی نرسد محصول نهایی بی کیفیت و دارای مغزی کوچک خواهد بود که از دیگر دلایل گران بودن آن می‎باشد. با این حال پسته کله قوچی خندان دارای طعمی بسیار خوشمزه و انس پایین می‎باشد. این نوع  پسته  از ارقام کم‌رشد می‌باشد و سطح برگ کم آن موجب شده است در بسیاری از مناطق تنه پسته و میوه‌ها از تابش شدید آفتاب آسیب ببیند در سالهای اولیه‌ی بعد از پیوند غالبیت انتهایی در آن شدید است، در نتیجه رشد رویش شاخه‌ی سال جاری زیاد می‌باشد.

وضعیت فروش پسته کله قوچی در بازار

اطلاعاتی درباره اطلاعاتی درباره پسته کله قوچی

بازار فروش پسته کله قوچی خندان کشور های المان ،یونان و اعراب است به دلیل اینکه مغز این نوع پسته نسبت به انواع مغز پسته درشت‌تر می‌باشد.آلمان از خریداران اصلی مغز این نوع پسته می‌باشد که اغلب این محصول را پس از خرید برای فروش مجدد به بازار فروش پسته دیگر کشورهای اروپایی استفاده می‌نماید.

در کشور هایی با بازار کیفیت محور (کشور های پیشرفته مانند آلمان، انگلستان، استرالیا و …) پسته های کله قوچی با کیفیت بالا و خندان طبیعی صادارت خوبی دارد. اما در کشور هایی با بازار های تناژ محور (کشور های در حال پیشرفت، چین، روسیه و …) که اولویت با مقدار است، پسته های آب خندان (خندان مصنوعی) نیز با پسته مرغوب ترکیب می شوند که حجم آن را بالا و کیفیت و البته قیمت آن را پایین می آورد.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید مغز پسته کله قوچی را از کارشناسان ما سوال فرمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما