بازار خرید بنه کوهی

بنه کوهی بازار خوبی را برای خود به دست اورده است. این نوع پسته روز به روز در بازارهای جهانی شناخته شده تر می شود و مردم جهان با خواص ان بیشتر اشنا می شوند و لذا رغبت بیشتر برای مصرف و خرید آن دارند، در نتیجه تقاضای و سفارش بیشتری برایش ثبت می گردد.

توزیع بنه کوهی به سرتاسر جهان از طریق مرزهای ابی و خاکی و توسط بازرگانان زبده انجام می شود. این تاجران به خوبی به اصول گمرکی و فرهنگ کشورهای خریدار مسلط هستند و می توانند به راحتی مسیر تجارت را برای خود هموار سازند.

در کنار این رقابت بین‌المللی، بازار خرید بنه در مرزهای داخلی کشور خودمان نیز نسبت به سابق رونق بیشتری به دست اورده است. سابقه بنه‌ کوهی فقط در مناطق محلی مورد توجه قرار می گرفت و افرادی که به آن دسترسی مستقیم داشتند مصرف کننده و خریدار ان بودند، اما اکنون به مدد تبلیغ و شناختی که در نتیجه آن حاصل شده است، بنه کوهی یا پسته جنگی، محبوب عام و خاص شده و خرید ان توسز تمامی افراد بومی و عیر بومی دنبال می گردد.

بازار خرید بنه کوهی

بنه کوهی چه فایده ای دارد؟

بنه کوهی چه فایده ای دارد؟

در پاسخ به سوال مذکور بحثی طولانی را می توان ارائه داد چرا که بنه فقط یک‌ آجیل خوراکی نیست که به جهت خودرو بودن مورد توجه قرار گرفته باشد. بنه‌ کوهی که نام های بسیار متعددی دارد، و با اینکه در دسته و گروه پسته ها قرار می گیرد و مشابه ان هاست اما به جرات می توان گفت این نوع پسته، محصولی فراتر از یک‌ دانه خوراکی است.

بنه کوهی هم در طعم، هم در خواص و هم‌ در کاربرد و هم در حوزه سلامت ، بسیار فراتر از پسته های معمولی ست. حتی می توان گفت اگر پسته کوهی به اندازه پسته های معمولی شناسانده و تبلیغ شود، حتما در حوزه اقتصاد و تجارت هم می تواند جایگاه ویژه ای را تصاحب کند. همچنان که امروزه نیز این نوید در بازارهای جهانی و داخلی به گوش می رسد.

علت این پتانسیل بالا  در بازارهای جهانی برای پسته کوهی ، می تواند خودرو بودن و عدم دخالت انسانی در رشد و فراوری ان‌ باشد. امروزه بحث سلامت و به تبع آن توجه به سالم بودن غذا بسیار مورد توجه قرار گرفته است‌. اعطای استانداردهای کشورهای اروپایی نیز در این جهت تنظیم می گردد و لذا محصولات باغی مانند پسته که در معرض دریافت سموم بالایی هستند به سختی تایید می شود. در این میان اما بنه کوهی به دلیلی که ذکر شد، دارای افلاتوکسین کمتری بوده و این فاکتور در کنار خواص بالا و چند جانبه، سبب توجه جهانی به ان گشته است.

فواید بنه را در چند دسته می توان تقسیم کرد:

  • فواید خوراکی،  فواید درمانی، تهیه روغن و دارو
  • در قسمت خوراکی بودن بنه کوهی جالب است بنه در حالت های متفاوت، به اشکال مختلف مصرف می شود و فقط منحصر در مصرف آجیلی و یا یک‌شیوه نیست.
  •  این مصارف عبارتند از مصرف خام و نارس ، مصرف مغز  بنه رسیده، تهیه غذاهای متنوع، شورها، ترشی ها، مصرف اجیلی و مشابه مانند تخمه و یا به صورت مغز کامل پسته، مغز پسته دندانه و خرد شده، پودر پسته، لپه پسته و… .
  • مصرف بنه به عنوان تقویت کننده بدن، شب کوری، مشکلات پوستی و..
  • تهیه روغن از  بنه‌ کوهی هم برای مصرف غذایی و هم تهیه داروها و مورد کاربرد در صنایع ارایشی و بهداشتی، تهیه داروهای متنوع هم در طب قدیم و هم طب جدید و مدرن

تولیدکنندگان بنه کوهی

تولیدکنندگان بنه کوهی

تولید بنه کوهی همانطور که در بخش های پیشین مورد اشاره قرار گرفت،  به دلیل شناخته شدن روز افزون این نوع پسته، انتظار می رود که بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

این توجه تولید کنندگان به طور محسوسی قابل مشاهده است. چرا که تا کنون فقط افراد محلی بنه، برداشت بنه را مورد توجه قرار می دادند و به این کار به شکل تفریح یا یک کسب درامد جزیی می نگریستند. اما در حال حاضر  شرکت های تجاری بزرگی برای تولید و فرواری پسته و بنه‌کوهی اقدام کرده و‌ با پیگیری طرح های اقتصادی، تلاش می کنند تا تولید بنه به شکل جدی و همپای دیگر ارقتم پسته به پیش رود.

اکنون که تولیدکنندگان بنه با برنامه ریزی و به شکل وسیع به تولید و فراوری بنه کوهی می پردازند، می توان انتظار داشت ‌که این محصول در شکل عمده تر و با کیفیت فراوان در دسترس خریداران قرار بگیرد. اگر خریدار بنه هستید یا می خواهید با این محصول ناب بیشتر اشنا شوید سایت کوشادانه را کلیک کنید.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید بنه کوهی را از کارشناسان ما سوال فرمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما